Blog yazılarımızın daha fazla paylaşılmasını nasıl sağlayabiliriz?

Çeşitli sosyal medya platformlarında aktif üye olarak siteniz ve yazılarınız için etkili ve kalıcı trafik etkileri aramalısınız. Bunu yapabilirsiniz, çünkü birçoğumuz sosyal medyayı gayet güzel kullanabiliyoruz. Bunu kullanırken sadece yapmamız gereken blogumuzu da yanımızda götürmek ve bizimle birlikte onu da etkinliklere sokabilmek gerekiyor.

Evet eğer yazılarımızda başarıyı istiyorsak viral pazarlama (viral marketing) yolunu kullanmamız gerekiyor. Ancak bunu kullanırken şunu da unutmamalıyız ki sitenizdeki yazıları paylaşmak isteyen kullanıcılar için de blogunuz hantal bir yapıya sahip olmamalıdır. Aksine bu tür paylaşımlar için kullanabilecekleri araçlar hemen yanı başlarında olmalıdır.

Siteniz sosyal medya üzerinde tabiri caiz ise at koşturabilmelidir. Bunun için de ziyaretçilerinize aradıkları şeyi çok iyi sunabilmeniz ve bunu paylaşma ihtiyaçlarını da onlara hissettirebilmeniz gerekiyor. Peki tüm bunları nasıl yapacağız. İşte bu iş aslında zamanla olacak birşeydir. Bilgi ve birikimlerimizi yavaş yavaş bloglarımıza uygulayabilmemiz gerekiyor. Bunu da yapabilmek için yazımın başında bahsettiğim “blogunuzu yanınızda taşıma” misyonunu edinmiş olmamız gerekiyor. Birkaç tüyo ile yazımıza devam edelim…

Paylaş ve Sor

Buradaki püf nokta, olabildiğince sık yazı eklemek ve farklı paylaşımlarda bulunmaktır. İnsanların ihtiyaçları doğrultusunda ve günlük yaşantılarına paralel olarak içerikler yazın. Günlük olarak sosyal medya takiplerinizde bir bağlantı paylaşın ve bunun üzerinden insanlarla bağlantı kurmaya çalışın, çeşitli sorular sorarak etkileşim sağlamaya çalışın. Her zaman alışkanlık haline getirin ki, bir yazıyı paylaştığınızda takipçilerinize okudukları yazının hoşlarına gidip gitmediğini veya daha farklı nasıl olabileceği şeklinde sorular yöneltin. Onların da fikir ve düşüncelerini yazılarınıza dahil edin. Bu konuda önemli olduklarını onlara hissettirin. Bu sayede zaten yazınız farklı yönleriyle dile getirilmiş olacak ve daha zengin, kullanışlı hale gelecektir. İki taraf da mutlu olacaktır bu şekilde.

Eğlenin

Üretken olun. Yenilikçi fikirler düşünün ve yazdıklarınıza tadında mizah da katın. Takipçileriniz için değişik teklifler, yarışmalar, kampanyalar, hediyeler sunarak onlarla bağlantınızı sağlamlaştırın. (Marka olabilmek için sadece SEO dediğimiz olayı yerine getirmemeliyiz. Bunun yanında takipçilerimizi de değerli kılmamız gerekiyor) Bu tür etkinliklerinizi de mümkün olduğunca bir adım öne taşımaya gayret edin. Bu sayede siteniz de ivme kazanacaktır.

Blog tadında karşılıklı fikir paylaşımı yapın

Blog tarzı konuşmalarını teşvik edin. Sosyal medya konuşmaları gibi iletişimin tek yönlü olmasına izin vermeyin. Takipçilerinizin de görüşlerini dile getirme fırsatını verin. Onlara sorular sorun, etkileşim sağlayın. Facebook zaman tüneli üzerinde veya tweetler ile yaptığınız bu etkileşimleri diğer takipçileriniz de görecek ve katılmak isteyeceklerdir. Yani bir nevi sosyal medyayı tam amacına uygun kullanın ki karşılıklı etkileşim doğru sağlansın.

Dikkatleri üzerinize toplayın

Gezdiğiniz haber sitelerindeki başlıkları, okuduğunuz gazete başlıklarını, takip ettiğiniz dergi başlıklarını şöyle bir hatırlamaya çalışın. Ne kadar ilgi çekici başlıklar türettiklerine şahit olup ilham alın. Fanlarınızın veya takipçilerinizin ilgisini bir şekilde çekmeye çalışın buna yönelik başlıklar türetin. Yazılarınızı yazarken dikkat çekici ve esprili olun. Eski stil giriş resimleri yerine, ya da daha doğru bir ifade ile; herkesle aynı resmi kullanmak yerine, daha ilgi çekici giriş resimleri oluşturun. Bu da ilgi çekici başlık kadar hatta daha fazla bile etkili olacaktır. (Düşünün; spor araba, motorsiklet fuarlarına gittiğinizde arabaların yanında güzel mankenler göreceksiniz. Bu ilgiyi o yöne çekmek için kullanılıyor. Ve gerçekten etkili bir yöntem ki halen kullanılmaya devam ediliyor. Siz de buna benzer yöntemlerle dikkatleri yazınıza çekin.) Yazılarınızda sürekli aynı stratejiyi benimsemeyin. Stratejilerinizde değişiklikler yaparak ilginin kaybolmasına izin vermeyin.

Farklı olun

Okuyucuların zaten yüz kez okumuş oldukları içerikler paylaşmayın. İnternet ortamında zaten binlerce site bu tür içerikleri paylaştı. Siz farklı olun ki gelen yine aynı şeylerle karşılaşıp zart diye sitenizden kaçmasın. Böyle bir bilgi paylaşacaksanız eğer bunu ilk verenlerden olmaya çalışın. Standartlara sıkışıp kalmayın. Okuyucunuzun ilgisini çekecek konular paylaşın. Bir okuyucu olarak bu sizin ilginizi çeker miydi? veya daha ilgi çekici hale nasıl getirebilirim? diye kafa yorun. Yani okuyucunun yerine kendinizi koyun. İnternette zaten aynı konulardan binlercesi var. Siz de bu içeriğin aynısını özgün de yazsanız çok kıymetli olmayacaktır. Buna sarfedeceğiniz eforu daha ilgi çekici konular bulmaya harcayın. Bu şekilde sıradan 10 yazı yazacağınıza farklı ve ilgi çekici 1 yazı yazın, uzun vadede daha kaliteli bir blog sahibi olmuş olacaksınız.

Diğer bloglara konuk yazar olun

Başkalarının blogları üzerinden paylaşımda bulunmak kesinlikle daha farklı olacaktır. Size birçok yönden değer katacaktır. Yaptıklarınızı bir de sizden daha kaliteli, daha ileride, sektör lideri diye tabir edebileceğimiz siteler üzerinden deneyin. Google ilk sayfada bulunan birkaç blogu gözünüze kestirin, adminleri ile iletişim kurarak konuk yazar olun. Bu sayede onlar da yazı içinden sitenizi tanıtmanıza “link vermenize” izin verebilirler. Tabi bu karşılıklı olarak anlaşabilmenize bakıyor. Konuk yazar olacağım diye adamın sitesi üzerinden full kendinize propaganda sağlarsanız site sahibi izin vermeyecektir. Onun da faydasına olacak yazıları yine aynı güzellikte paylaşın, arada bir de kendi blogunuza link verin. Veya yazarın web adresi şeklinde her yazınızın altından link vermelerine izin isteyin. (Şayet kaliteli içerik üretebilecek birisinin blogasistan.com üzerinden yazılarını paylaşmasını ve yazı altından da yazar linkini almasına ben izin verirdim. Varsa bu konularda kaliteli içerik üretebileceğine inanan, iletişim sayfasından bize ulaşabilir. 🙂 )

Kolay bir paylaşımcı olun

Bırakın insanlar yazılarınıza abone olsunlar. Kullanıcılarınızın içeriklerinize abone olabilmelerini daha basit ve kolay hale getirin. Küçük uyarılar ile paylaşıma teşvik edin. Fakat bunu yaparken kesinlikle onları kızdırmayın. Çıkıp giderler biliyorsunuz. 🙂

Bu tür etkileşimleri sağlayarak daha verimli paylaşımlar elde edebilirsiniz. Yazılarınızın da birçok kişi tarafından paylaşıldığına, yorumlandığına, çeşitli sosyal medya backlinklerine para harcamadan da sosyal medyada aktif olunabildiğine şahit olabilirsiniz. Üstelik bu şekildeki girişimleriniz arama motorlarının gözünde tamamen doğal kabul edilecek ve siteniz için uzun vadede muazzam fayda sağlayabileceksiniz. Diğer yönleriyle sosyal medya linkleri ucuz oluyor, aman alayım kaç para ki dersiniz, etkisini de görebilirsiniz. Fakat bu etkiyi planlayamazsanız saman alevi gibi olur, parlar ve kolayca söner. Sonra filtremi oldu, niye hitlerim düştü, ne yaptım ki diye debelenir durursunuz.

Herşeyin doğalını öneriyoruz. Arama motorları da böyle olmasını istiyor. Sizce de böyle olması gerekmez mi?

Yorum Yapın

Kafirde olsa mazlumun ahını almaktan sakının. (H.Ş.)