2012’nin En İyi SEO Araçları

SEO! Yani SEnsiz Olmaz. Şaka yapıyorum tabii ki açılımı bu değil 🙂 . SEO İngilizcedeki Search Engine Optimization sözcüklerinin baş harflerinden oluşturulmuş bir kısaltmadır. Bunu da Türkçeye “Arama Motoru Optimizasyonu(Bunun da Türkçesi “En İyilime”‘ymiş ama eminim hemen hepiniz optimizasyon demeyi tercih edersiniz)”  çevirebiliriz. İngilizcede “inbound marketing” ve “outbound marketing” olmak üzere iki tip pazarlama tabiri vardır.

“Inbound Marketing” ‘de müşterinin ya da kullanıcının sizi bulmasını sağlarken “Outbound Marketing” ‘de müşteriyi siz bulursunuz. Getirisi ve internet altyapısına uygunlukları sebebiyle “Inbound Marketing” genelde daha çok tercih edilir. Eğer siz de müşterinin ya da kullanıcılarınızın sizi bulmasını istiyorsanız, yani “Inbound Marketing” yapmak istiyorsanız sevin, sevmeyin ya da hiç bir şey hissetmeyin, SEO  hakkında bir şeyler bilmeniz ve az da olsa uygulamanız gerekir. Anahtar kelime seçimi, site haritası, sitenin genel mimarisi, genel SEO durumunu etkileyen etkenlerin başlıcalarıdır. Sitenizin SEO’sunu yani optimizasyonunu arttırmak için çeşitli yöntemler vardır. Bunlardan biri de SEO eklentileridir. Eğer ki insanları sitenize çekmek istiyorsanız kullanıcılarınıza değer verip sitenize faydalı ve güzel içerikler eklemenin yanı sıra bir takım SEO eklentileri, SEO araçları kullanmalısınız. Siz yeter ki içeriği güçlü tutun ve doğru SEO eklentilerini seçin geriye sadece arkanıza yaslanıp sitenize akın edenleri izlemek kalacaktır.

Hakkında Düşünmeye Değer: SEO bir yarışmadır! Bu yarışmada başarılı olabilmek için rakiplerinizden daha popüler olmalısınız, rakiplerinize ilgi duyan insan sayısından daha fazla sayıda insan sizin içeriğinize ilgi duymalı. Bu yarışmada her zaman dürüst olun ve zamanında harekete geçmeyi asla unutmayın! Zamanında harekete geçmek bu yarışmadaki en büyük avantajınız olacaktır.

İster başkalarına SEO hizmetleri sunuyor olun, ister sadece SEO uygulayıp uygulamamak hakkında düşünüyor olun, ister kendi siteniz için SEO yapmakta olun, işte bu noktada artık işlerin tadı kaçmaya başlıyor. İçinde bulunduğunuz yarışmayı düzgün tahlil etmeli, uygun anahtar kelimeler üretmeli, sitenizde kırık link olmamasına özen göstermeli ve sayfanızın arama motorlarındaki sıralamasını düzenli olarak kontrol etmelisiniz. Elbette ki daha bir sürü “-meli, -malı, vs.” var bunlar sadece başlangıç. İşte işler bu kadar çokken hepsini tek bir kişinin yapması mümkün değil. Bu durumda bir seçimle karşı karşıyasınız. Ya musluğu bozulunca “hanım telefon defterini getir” diyenlerden olacaksınız ya da “hanım alet çantasını getir” diyenlerden. Yani ya sıfırı bol meblağlara kıyıp profesyonel bir SEO firmasından destek alacaksınız ya da dümeni elinize alacaksınız. Dümeni eline almayı tercih edenlerden misiniz? O halde SEO araçları işte tam olarak burada devreye giriyor! SEO araçlarının yardımıyla –böyle ek bir yardımmış gibi bahsediyoruz da bütün amaçları bu zaten– bu işlerin bir kısmının otomatik olarak yapılmasını sağlayabilirsiniz. Böylece hem size insan zekası gerektiren işlemler için daha fazla zaman kalacaktır hem de şu zahmetli SEO işleri birazcık olsun kolaylaşacaktır.

Aslına bakarsanız bahsettiğimiz SEO araçlarından piyasada çok var ve her birini incelemeye almaya imkanımız yok. Biz de sizi bu derya içerisinde kaybolmaktan nasıl kurtarabiliriz diye düşündük taşındık oturduk araştırdık 2012’nin en iyi SEO araçları diye bir liste yapmaya karar verdik. Bu yazımızda 2012’nin kendini kanıtlamış, öne çıkan SEO araçlarına yer vereceğiz. Haydi başlayalım o halde!

Ücretsiz Seo Araçları

Anahtar Kelime Araştırması, Webmaster Araçları ve Linkbuilding

Google SEO Tools: Belki farkında değilsiniz ama Google muhtemelen piyasanın  en büyük tabir-i caiz ise SEO alet çantasını hizmetinize sunmuş durumda! Mesela AdWords Keyword aracını ele alalım. Bu araç muhtemelen “internet kulislerinde” adından en çok bahsettiren SEO aracıdır. İnternette sayfalar boyunca bu aracın nasıl kullanılması gerektiği ile ilgili gerek Türkçe gerek İngilizce konu anlatımları ve ipuçları mevcut. Tamam, kabul Google Keyword Tool gerçekten müthiş bir SEO aracı ama her güzel gibi onun da bir kusuru var o da şu bahsettiğimiz “SEO yarışı” içerisinde ne konumda olduğunuzu kontrol etmenize imkan tanımaması. Bunu neden bir kusur olarak saymalıyız peki? Az önce bahsettiğimiz gibi SEO büyük bir yarış ve bu yarıştaki yerinizi bilmeniz de tabii ki her yarış gibi çok önemli! Bunun bir kusur sayılması için daha önemli bir neden olabilir mi?

Google Keyword Tool’un dışında Google’ın bu alet çantasından  YouTube keyword tool, Google Insights (Pazar araştırması için mükemmeldir.), Google Webmaster Tools, Google Analytics, Google Page Speed Online, ve muhtemelen farkında bile olmadığınız Google’s Real Time Insights Finder (Pazarlama aracı ) çıkıyor (Bence bir defa da olsa denemelisiniz.).

Tynt SEO: İçerik hırsızları ile her özgün içerikli site sahibinin başı derttedir. Siz gider yüzlerce lira masraf yapar özgün içerik toplarsınız yahut oturur saatler boyu özgün içerik üretirsiniz (yani o ya da bu şekilde zaman ve para harcarsınız) ardından uyanığın biri çıkar bir bot yazılımı vasıtasıyla tüm içeriğinizi çekip kendi sitesine atıverir. İşte Tynt SEO bu duruma hem DUR diyor hem de bu durumu lehinize çeviriyor! Nasıl mı? Tynt SEO aracını kullanmaya başladığınızda kendinize bir link belirliyorsunuz ve bu link sitenizden kopyalanan her şeyin sonuna ekleniveriyor. Bu işler genellikle botlarla otomatik şekilde yapıldığı için sitenizden içerik çeken uyanıklarsa bunu fark etmiyor ve hem içeriğinizi korumuş oluyorsunuz hem de içeriğinizi kopyalayan insanların sitelerinden backlink topluyorsunuz!

İşte Google’dan Matt Cutts‘in konuyla ilgili olabilecek bir videosu (İngilizcedir)

Ve hepsinden de iyisi Tynt tamamen bedava! Nasıl çalıştığını görmek isterseniz sitenize kurduktan sonra herhangi bir içeriği kopyalayıp bir notepad belgesine yapıştırın.

SEMRush: Eveeet SEO ile ilgilenen herkesin öyle ya da böyle ismini duyduğu SEO Quake’in geliştiricileri yepyeni bir araçla karşımızdalar. Sitenizin SEO yarışındaki yerini öğrenmek için standart bir Google araması elbette ki yetersiz kalacaktır. Bu bilgiyi hakkıyla edinmek için kullanmanız gereken bazı araçlar var. Bunlardan biri de SEMRush. SemRUSH gelişmiş bir anahtar kelime – sıralama, araştırma yazılımı. Yani yerine getirdiği işlev tam olarak sitenizin arama motorlarından (Evet Google haricinde arama motorlarını da kapsıyor.) ve backlinklerden kazandığı ziyaretçi sayısını rakiplerinizin ziyaretçi sayısı ile karşılaştırmak. Bunun dışında sunduğu bir kaç mükemmel hizmet de yok değil hani. Sitenize en çok hangi terimlerin aranması sonucunda gelinmiş, hangi anahtar kelimeler sizin siteniz için maksimum ziyaretçi getirme potansiyeline sahip, SEMRush bunların hepsini size sunan bir sistem. Bedava versiyonu bütün standart işlevleri yerine getiriyor fakat günde 10 sorguyla sınırlı durumda. Hemen satın alın demiyorum ama SEMRush’a bir şans verin derim, bunu hak ediyor. Zaten 1 siteniz varsa idareli kullanımla günde 10 sorgu da yeterlidir.

Sayfa Hızı/ Web Sayfası İncelemesi

Microsoft SEO ToolKitAçık konuşmak gerekirse bu araç elimizin altındaki en iyi üç araçtan birisi ve daha da iyisi tamamen ücretsiz! Ücretsizden kastım öyle yarım yamalak özellikler sunup tam versiyon için para istemek değil. Paralı versiyonu mevcut değil, tamamıyla ücretsiz olarak üretilmiş. Zaten adından da anlaşılacağı gibi Microsoft SEO Toolkit tek bir araçtan çok bir araçlar bütünü, tabir-i caiz ise bir alet çantası niteliği taşıyor. İnternet araması sonuçlarını detaylıca tahlil; kırık linkleri, eksik tagleri , eksik alt tagleri, larger scriptleri ve diğer bütün SEO sıkıntılarını tespit ediyor. Burada çok fazla detaya girmeye gerek yok zaten aracın sayfasında detaylıca özellikleri sıralanmış durumda. Kesinlikle bu araca da bir fırsat vermelisiniz diyorum!


GTMetrics: Bu da araç da tam anlamıyla mükemmel araçlar listemizin ilk sıralarında kendisine yer buluyor! Sitenizin açılma hızını ölçen bu sistem, SEO kalitesiyle doğrudan bağlantılı olan açılma hızı için gerçekten çok işe yarar önerileri size sunuyor. Gzip sıkıştırmasından tutun resim optimizasyonuna, resim optimizasyonundan tutun da CSS’lerin uygun kodlanmasına kadar tam yirmi sekiz farklı parametreyle çalışan sistem her bir parametre için sitenizin durumunu belirtmekte ve bu parametrelerdeki sıkıntıları nasıl düzeltebileceğinizi size belirtmekte. Sitenin harflerle oluşturulmuş derecelendirme sisteminde A olması gereken, B idare eder, C kötü durumda, D berbat durumda anlamına gelmekte. SEO uygulaması yapılmış ideal bir site yüzde cinsinden ise %85’in üstüne çıkmalı. Kişisel sitemi iyileştirmek için de kullandığım bu aracı sizlere de kesinlikle tavsiye ediyorum.

SEO Doctor: SEO Doctor diğerleri gibi bağımsız bir araç olmaktan çok bir Firefox eklentisi. Eklentiyi kurduktan sonra ziyaret etmekte olduğunuz herhangi bir sayfayı SEO açısından incelemenize olanak sağlamakta. Kurulumu bitirip Firefox’unuzu yeniden başlattıktan sonra adres çubuğunun sağında küçük bir bayrak belirecektir. SEO istatistiklerini incelemek istediğiniz sayfadayken bu bayrağa tıklarsanız karşınıza o sayfanın istatistiklerini listeler. Fakat dikkat edilmesi gereken bir unsur da şudur ki bu listede yer alan yüzde cinsinden değerler orijinal SEO yüzdeleri değildir. Bu bağlamda çok fazla bunları çok fazla önemsemenize gerek yok ama sayfalar yahut siteler arası karşılaştırma yapacağınız zaman bu yüzdelik değerler bir fikir vermesi açısından gayet güzel oluyor.

SEO Doctor eklentisinin başlıca özelliklerini şu şekilde sıralayabiliriz:

  • SEO metodolojisine ters düşen yani sayfamızın arama motorlarına göre optimize edilmesi gereken kısımlarını bize işaret ediyor.
  • Link yapılarını ve sayfaların Page Rank‘lerini bize gösteriyor bu sayede sayfamızın ne derece optimize olduğu hakkında bir fikir sahibi olabiliyoruz.
  • Bulunduğunuz sayfada arama motorları tarafından indekslenmesi mümkün olmayan kısımlar varsa bunları tespit ediyor ve bizi bu konuda uyarıyor.
  • Aynı anda iki tek tıkla sayfayı karşılaştırmanıza olanak tanıyor.

SEO Rank Kontrolü

CuteRank: Unutmayın ki SEO süreci doğru adımları atmanın yanında kat ettiğiniz mesafenin sürekli takibini gerektirir. Bu ücretsiz yazılım diğerleri gibi bir siteden yahut tarayıcı eklentisinden çok masaüstüne indirilen bir uygulama. Uygulamanın çalışma prensibi şu şekilde: Uygulamayı kurduktan sonra açılan sayfaya SEO açısından tahlil edilmesini istediğiniz domain adresini yazıyorsunuz ve uygulama benzerlerine oranla çok daha isabetli ve hızlı bir şekilde, otomatik olarak sayfanızdaki anahtar kelimelerin konumlarını ve arama motorlarında çıkma oranlarını tespit ediyor. Ayrıca bir artı özelliği daha var, o da şu ki : Bu uygulama sizin için anahtar kelime buluyor! Evet gerçekten de sitenizin arama motorlarında en üst sıralarda çıkmasını sağlayacak kelimeleri bulmada CuteRank’in üstüne yok. Uygulamanın ücretsiz versiyonu trial falan değil ömür boyu ücretsiz. Ev tipi kullanıcılar ücretlisine zaten ihtiyaç duymayacaktır çünkü ücretsiz versiyonun tek kısıtlaması aynı anda yalnızca bir site üzerinde çalışabilmenize olanak tanıması ve SEO raporu alamamanız. Yani demem o ki SEO işini,  olarak yapmıyorsanız, kendi sitenizi optimize ediyorsanız paralı versiyonuyla işiniz yok fakat bunu bir  olarak yapıyorsanız da gerçekten sizlere tavsiye edeceğim program bu!

Ücretli SEO Araçları

Daha önce de (Yazımızın başlarında) bahsettiğim gibi anahtar kelime bulma konusunda Google AdWords Keyword aracı gerçekten çok başarılı. Ama bu anahtar sözcükleri bulmak tek başına ne işinize yarayacak ki? Bunları öylece sitenize yapıştırırsanız emin olun hiçbir getirisi olmayacaktır çünkü bu araçları tek keşfeden, tek kullanan siz değilsiniz. Bu yüzden diğerlerinden farklı bir şeyler yapmanız şart. Bu konuda da size çok güzel bir önerimiz var:

LongTailPro: LongTailPro ne yazık ki ücretli bir yazılım. Gerçi başlığımız ücretli araçlar fakat tekrar hatırlatmakta fayda var. Bu araç size uygun anahtar kelimeleri bulmakla kalmıyor, bunları rakiplerinizle kıyaslayarak hangi kelimeler sizin için en iyi olacaktır karar veriyor. Hatta anahtar kelimelerden yola çıkarak size kullanılabilir alan adları içerisinden önerilerde bulunuyor!. Olur ya aracın içeriğini merak edersiniz, incelemek istersiniz sitesinde aracın içeriğinden bahseden bir tanıtım videosu mevcut olmakla birlikte pek çok özelliğinden ayrıntılı şekilde bahsedilmiş. Eğer aracı merak ediyorsanız bir göz atabilirsiniz.

Aklımıza gelen ve değerli gördüğümüz araçlar şimdilik bu şekildedir. Belki ileride daha başka araçlardan da bahsetme fırsatımız olur. Sağlıcakla kalın…

“2012’nin En İyi SEO Araçları” 1 yorum yapıldı.

Yorum Yapın

Önce deveni bağla sonra tevekkül et. (H.Ş.)